ANALYSERING AV REKLAMEBILDE
På bildet over ser vi Morten Gamst Pedersen som holder en fotballsko opp foran seg. Når jeg ser det bildet så tenker jeg med en gang på fotball. Det jeg tror reklameprodusenten prøver å oppnå er at alle som ser det tenker; "Hmmmm, hvis han bruker de skoene, og er kjempegod i fotball og er dødskjekk... Hva skjer hvis jeg kjøper de skoene?"Når du ser denne reklamen er det ikke lett å se hvilke sko han holder foran seg. Det er ikke noe tekst som sier noe om hvilken type sko det er. alt en kan se er at det er fotballsko fra Adidas. Bakgrunnen er svart slik at en ikke fokuset skal forflytte seg fra skoen og Morten Gamst Pedersen, slik har en sikret at alt fokuset rettes mot produktet. Jeg mener denne reklamen sikter seg inn mot fotballinteresserte i alle land (spesielt Norge, men siden spilleren spiller fast i den mest populære ligaen i hele verden vil det være naturlig at han er kjent for de fleste), i alle aldre og for begge kjønn. Det at de har brukt en av de største stjernene på det norske fotballlandslaget og på Blackburn overbeviser bare forbrukeren enda mer til å kjøpe skoene.
Du kunne ha skrevet mer om de virkemidlene i reklamen, men ellers var den bra og fin struktur. Du kunne tatt med din egen mening i en avslutning.
SvarSlett